دانلود فیلم و معرفی

فیلمهایی که دیدم رو اینجا مینویسم یادم نره ؟

دانلود فیلم و معرفی

فیلمهایی که دیدم رو اینجا مینویسم یادم نره ؟

خانه ای از شن و مه

این فیلم رو هم توصیه میکنم که حتماببینید ادم احساس غریبگی تو فیلم نمیکنه.

فیلم خانه ای از شن و مه توسط وادیم پرلمان، کارگردان روسی الاصل و بر اساس رمانی به همین

 نام از آندره دوباس ساخته شده است.

کارگردان: وادیم پرلمان


بازیگران: بن کینگزلی، جنیفر کانلی، شهره آغداشلو، ران الدرد، فرانسیس فیشر


126 دقیقه –

خانه ای از شن و مه

مسعود امیر بهرانی(بن کینگزلی)، یک سرهنگ سابق ارتش شاه می باشد که پس از انقلاب به همراه همسرش، نادی(شهره آغداشلو) و دو فرزندش به آمریکا مهاجرت کرده است. او همچنان ظاهر و رفتار سابق خود را حفظ کرده، درحالیکه برای کسب درآمد به شغل هایی چون کارگری و فروشندگی رو آورده است و پس از اینکه دخترش با یک مرد ثروتمند ایرانی در آمریکا ازدواج می کند، برای اینکه بتواند زندگی آبرومندی برای خانواده اش فراهم کند و هزینه دانشگاه پسرش را در آینده تأمین نماید، تصمیم می گیرد که خانه ای را با قیمت بسیار ارزان در یک حراج خریداری کند و پس از مدتی آنرا با سودی بالا بفروشد. خانه ای ییلاقی، با یک منظره بسیار زیبا از دریا که یادآور زندگی گذشته آنها در ایران می باشد.
اما، این خانه متعلق به یک زن آمریکایی به نام کتی نیکولو(جنیفر کانلی) می باشد که هشت ماه پیش از همسرش جدا شده و به تازگی اعتیادش به الکل را ترک کرده است ولی به خاطر نپرداختن مالیات و عدم توجه به نامه ها و اخطارهای ارسالی، این خانه مصادره می شود و قبل از اینکه او بتواند با کمک یک وکیل تسخیری(فرانسیس فیشر) آنرا دوباره تصاحب کند، بهرانی آنرا در حراج خریداری می کند.
بنابراین، کتی تصمیم می گیرد شخصاً، خانه را پس بگیرد و در این کار یک افسر پلیس به نام لستر بردون(ران الدرد) به او کمک می کند ولی بهرانی در تصمیم خود بسیار جدی است.
در این فیلم شباهت های زیادی بین بهرانی و کتی وجود دارد، بطوریکه هر دو مسائلی را از خانواده خود پنهان می کنند و هر دو به آن خانه شدیداً نیاز دارند، بهرانی برای دفاع از زن و فرزندش و مراقبت از آنها و کتی که آن خانه یادآور دوران کودکی و تنها تکیه گاه او می باشد ولی با تمام کشمکش هایی که بر سر این خانه وجود دارد، در پایان تنها چیزی که اهمیت و ارزش خود را در برابر واقعیت از دست می دهد، همان خانه است.